• 66129212

مهارت های مورد نیاز برای استخدام نیروی کار خوب

پیدا کردن و استخدام نیروی خوب کار راحتی نیست. یک نیروی خوب جدا از ویژگی های مهم نظیر سابقه ، تجربه ، تخصص ، مهارت به شاخصه های دیگر هم نیاز دارد.

پژوهشگران معتقدند که  امروزه کارمندان کمبودهای زیادی در مهارت های اساسی مورد نیازشان دارند. پس برای یافتن یک کارمند خوب باید به دنبال چه ویژگی هایی باشیم؟

در ابتدا سوابق تحصیلی او را بررسی کنیم .اما از معیار های دیگر نباید غافل شویم. حتما بررسی سوابق و کارهای عملی  او را در برنامه خود قرار دهید.به شما توصیه میکنیم فقط به بررسی این موارد بسنده نکنید و قبل از استخدام  بخواهید موارد مندرج در رزومه خود را به صورت عملی به شما ارایه کند.

نیروی کار خوب به چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

توانایی برقراری ارتباط کلامی

توانایی کار گروهی

هوش تجاری

تجزیه و تحلیل و بررسی

انگیزه

راه اندازی امور

برنامه ریزی و ساماندهی امور

انعطاف پذیری

تمایل به یادگیری

مدیریت زمان

توانایی حل مشکلات

شما می توانید به پرسنل خود آموزش ها و مهارت های مورد نیاز را بدهید، اما نمی توانید به راحتی در یک فرد اصالت، صداقت و خیلی از موارد گفته شده در بالا را ایجاد کنید. توجه داشته باشید هر چقدر شرکت تان کوچک تر، اهمیت این مسائل نیز بیشتر می شود. در رابطه با دانش فرد می توانید انعطاف به خرج داده، ولی در رابطه با ویژگی هایش بهتر است این ریسک را نکنید.

نویسنده مقاله : زهرا علومی پور

مرجع کسب و کار ایرانیان

© کلیه حقوق مادی و معنوی برای مرجع کسب و کار ایرانیان محفوظ می باشد.

هدایت به بالای صفحه

هدایت به بالای صفحه